Ravintolan asiakaspalvelija 2024

  • Osman Helez

    Ravintolatyöntekijä, IKEA, Raisio

    Asiakkaan kohtaaminen, huomioiminen ja ilahduttaminen ovat työn arvokkain osuus, Osman Helez arvioi. ärkeintä hänelle on, että asiakas lähtee tyytyväisenä palveluun. Parasta työssä ovat ihmiset ja yhdessä luotu ilmapiiri, josta Helez ei suostuisi luopumaan. Töitä tehdään toisia kannustaen ja auttaen – ilon kautta. Kiittävää palautetta tulee paljon, ja sitä Bosnia ja Hertsegovinasta kotoisin oleva Helez pitää lahjana.

    ”Olisin hyvä valinta PRO-voittajaksi, koska rakastan työtäni. Annan kaikkeni joka päivä ja teen tätä koko sydämelläni. Olen jo voittanut, kun meidän ravintolan tiimi ja koko IKEA on kannustanut ja tukenut minua. Olen sanaton ja onnellinen. Teen työtä, jota rakastan ja saan olla siinä oma itseni.”
    

  • Panagiotis Neskes

    Aamiaisvastaava, St. George Hotel, Helsinki

    Kreikkalaislähtöinen Panagiotis Neskes vastaa hotellin aamupalatarjoilusta. Tavoitteena on tyytyväinen asiakas, joka palaa takaisin. Paitsi asiakastyytyväisyydestä, Neskes huolehtii myös työntekijöiden tyytyväisyydestä. Hän on tilanteeseen tyytyväinen ja kokee olevansa parhaassa työpaikassa ja tekevänsä töitä parhaan tiimin kanssa.

    ”Olen ammattilainen, ja minulle on tärkeää, että kaikki menee alusta loppuun superhyvin. Olen tässä ammatissa, koska rakastan palvella asiakkaita. Minulla on myös erittäin hyvä muisti, muistan asiakkaiden erityistoiveet. Hyvä päivä on sellainen, jolloin henkilökunta lähtee iloisena työn jälkeen. Silloin tiedän, että tein työni oikein.”

  • Moonika Virta

    Apulaisravintolapäällikkö, Ravintola Verkatehdas, Hämeen linna, Hämeenlinnan teatteri, Kanresta, Hämeenlinna

    Moonika Virta on kolmen ravintolan saliesihenkilö. Hänelle on tärkeää huomata ja täyttää asiakkaan tarpeet, onnistua suosittelussa ja saada asiakas tyytyväiseksi. Työyhteisössä on keskeistä hyvän työmeiningin ylläpitäminen. Parasta on tilaisuuksien hoitaminen onnistuneesti, hyvällä fiiliksellä. Hyvä asiakaskokemus syntyy, kun kaikki on mietitty niin, että se olisi mahdollisimman toimivaa ja helppoa sekä asiakkaalle että henkilökunnalle.

    ”Olisin hyvä valinta PRO-voittajaksi, sillä olen ylpeä ravintola-alan moniosaaja. Olen iloinen ja räiskyvä persoona, joka haluaa luoda asiakkaille unohtumattomia hetkiä. Saan tehdä töitä omalla persoonallani ja käyttää luovuuttani. Minulla on työnantajan tuki, saan tuoda ideani käytäntöön, ja se motivoi jaksamaan. Ravintolassa elän jatkuvasti tätä hetkeä.”

Jaa tämä artikkeli

Kaikki finalistit

TILAA LEHTI

Evento
Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

Tilaa Evento
Aromi
Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

Tilaa Aromi
Shaker
Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.

Tilaa Shaker