MAINOS

Suomen suurin kohtaamiskortteli Messukeskus tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia merkityksellisten kohtaamisten rakentamiseen

Messukeskus on tapahtumanjärjestäjälle mahdollisuuksien aarreaitta: monipuolisissa tiloissa voi järjestää lähestulkoon mitä tahansa aina kansainvälisistä kongresseista intiimeihin kokouksiin.

Kohtaamiskorttelin tapahtuma-ammattilaisilta löytyy tuhansien tapahtumien verran kokemusta vaikuttavien kohtaamisten mahdollistamisesta. Hiljattain uudistunutta upeaa ravintolakattausta isännöi NoHo Partnersin kipparoima Messukeskus Events & Catering, ja Messukeskuksen tytäryhtiö Suomen Videoviestintä vastaa siitä, että tapahtumien sisältö herää eloon myös aistien tasolla.

Otollinen sijainti liikenneyhteyksien solmukohdassa Pasilassa tekee paikalle saapumisen helpoksi, oli liikkeellä sitten julkisilla tai omalla autolla. Niille, jotka viipyvät pidempään, yösijan tarjoaa Messukeskuksen yhteydessä toimiva Holiday Inn Helsinki – Expo.

Messukeskus Kevätmessut
Kevätmessut. KUVA Emmi Kähkönen

Kohderyhmät koolla

Jokainen Messukeskuksen noin viidestäkymmenestä tapahtumabrändistä muodostaa oman mediaympäristönsä, joka tarjoaa ratkaisuja niin strategisiin kuin taktisiinkin tavoitteisiin. Puhtaasti myynnillisten päämäärien lisäksi messujen avulla voidaan muun muassa kasvattaa tunnettuutta, vahvistaa brändimielikuvaa ja luoda mieleenpainuvia asiakaskokemuksia. 

Tapahtumien kävijät ovat asialleen omistautuneita heimoja ja viiteryhmiä, jotka tulevat tapahtumaan aistit avoinna – valmiina vaikuttumaan, tekemään ostoksia ja oppimaan uutta.

Yksi messujen supervoimista onkin niiden tavoittavuus: näytteilleasettajat tapaavat messuilla kohderyhmän, joka varta vasten haluaa tulla kohdatuksi. Samalla tapahtumat mahdollistavat pitkän aktiivisen huomaamisen, minkä ansiosta yrityksen tarina jää mieleen poikkeuksellisella tavalla.

Messukeskus I love me
I love me -messut. KUVA Anna Autio

Viisi vinkkiä messuilla onnistumiseen:

  • Nivo tapahtumat vahvasti markkinointisuunnitelmaan ja markkinoinnillisiin tavoitteisiin!
  • Määrittele onnistumisen mittarit tavoitteidesi pohjalta.
  • Pohdi, miten huomioit eri sidosryhmät tapahtuman yhteydessä.
  • Huomioi kampanjan rakentamisen moninaiset mahdollisuudet muun muassa ennakkomarkkinoinnin, lisänäkyvyyksien ja promootion näkökulmasta.
  • Hyödynnä tapahtuma-alan ammattilaisten asiantuntijuutta. Messujärjestäjä tarjoaa esimerkiksi osastosuunnitteluun ketteriä ratkaisuja.

Messukeskus


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento