Evento
SUOSITTELEMME: Suomalaisten hyvä kutina piti paikkansa – tällainen Farangin ja viinibaarien Vasastan Tukholmassa on nykyään
SUOSITTELEMME: Cocktail pullosta tai hanasta vähentää hävikkiä – tässä kesän drinkkitrendit
SUOSITTELEMME: Vastaa Aromin lukijakyselyyn ja voit voittaa upean hotellipaketin ja illallisen
Tapahtumatuotanto

Tapahtumajätti Creative Technology osti suomalaisen Bright Groupin – yrityskauppa tuo muskelia

Tapahtumatuotannon globaali toimija Creative Technology on ostanut suomalaisen Bright Groupin. Yrityskauppaa suunniteltiin pitkään, ja hetki nähtiin otolliseksi, kun syksyn koronasulkujen hellittäessä tapahtumia alettiin taas järjestää. 

Creative Technology Finlandin eli entisen Bright Finlandin toimitusjohtaja Jarno Uusitalo näkee Creative Technologyn olleen hyvä ja luontainen vaihtoehto kumppaniksi, sillä yrityksillä on synergiaa Pohjoismaissa.

”Olemme olleet samoilla markkinoilla Ruotsissa ja Norjassa ja nyt pääsemme tuomaan Suomen markkinat CT:n portfolioon mukaan.”

Creative Technology ei ole aiemmin toiminut Suomen markkinoilla.

”Kauppojen myötä CT Finland pääsee tarjoamaan asiakkailleen tapahtumia laajan globaalin verkostomme osaamisen ja teknologian kautta”, sanoo Creative Technologyn Pohjois-Euroopan johtaja Patrik Devje.

Ensimmäinen ulospäin näkyvä asia kaupan jälkeen oli nimen muutos. Bright Group -nimi vaihtui joulukuussa Creative Technologyksi. Henkilövaihdoksia ei tullut, eli nykyinen toimitusjohtaja ja henkilökunta jatkavat tehtävissään.

Yrityskauppa näkyy ja kuuluu

”Pääsemme tekemään isompia tapahtumia, mutta myös pieniä tapahtumia isommin ja uudella tekniikalla. Tämä näkyy asiakkaalle tapahtumien toteutuksessa ja näyttävyydessä. Olemme jo tehneet hankintoja kamerakalustoihin, valoihin ja led-näyttötekniikkaan”, Uusitalo sanoo.

Kansainvälisen verkoston kautta Suomeen päästään houkuttelemaan enemmän maailmanluokan tähtiä. Kansainvälisten tapahtumien vaatimiin teknisiin toteutustapoihin on nyt väylät oman talon sisällä.

”Lisäksi kotimaisille asiakkaille voidaan toteuttaa kansainvälisten areenoiden tasoisia tapahtumia.”

Milloin uuden teknologian tapahtumia voi sitten Suomessa nähdä? Uusitalo sanoo, että jo ensi keväänä tullaan näkemään näyttäviä tapahtumia, joissa hyödynnetään isompaa kalustoa. Kaupan hyöty näkyy myös ensi kesän isojen festivaalien ja konserttien toteutuksessa.

Kasvun tielle pääsy vaatii merkittäviä investointeja, rekrytointia ja koulutusta. Osana isoa maailmanlaajuista konsernia Creative Technology Finlandilla on mahdollisuus investoida ja kehittää henkilökunnan osaamista globaalisti.

Henkilöstölle avautuvat kaupan kautta ovet päästä konsernin sisällä kansainvälisiin projekteihin tai vaikka pysyvästi toiseen toimipaikkaan halutessaan. Toimipisteitä on yli 40, ja 18 maassa ympäri maailman, mikä mahdollistaa osaamisen hankinnan ja vaihdon uudella tavalla.

”Kansainvälinen oppiminen ja kokemuksen vaihto tulee näkymään Suomessa järjestettävissä tapahtumissa. Samalla viemme ylpeänä suomalaista osaamista muualle”, Uusitalo toteaa.

Mikä Creative Technology?

Creative Technology on osa NEP Groupia, joka on maailman johtavia ulkoistettujen teknologia-, lavastus- ja tuotantopalvelujen tarjoajia tapahtumajärjestäjille ja sisällöntuottajille.

Graham Andrews perusti Creative Technologyn Lontoossa vuonna 1986 ja hän toimii edelleen yhtiön toimitusjohtajana.

Creative Technologylla on 40 toimipistettä ympäri maailmaa 18 maassa. Pohjois-Euroopassa yhtiöllä on toimipisteet Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja nyt myös Suomessa. Henkilöstöä on yli 2000.

Bright Group -kaupan myötä Creative Technology tarjoaa palveluitaan myös Suomessa. Ensimmäisiä Creative Technologyn toteuttamia tapahtumia nähdään Suomessa jo tulevan kevään aikana sekä kesän suurilla festivaaleilla.


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento