MAINOS

Creative Technology on Logomon tekninen kumppani – Suomen paras tapahtumatalo ansaitsee arvoisensa teknisen kumppanin

CT:llä on Suomessa kolme toimipistettä: Vantaalla, Tampereella ja Turussa. Turussa toimii kuuden vakiotyöntekijän ja noin 15 freelancerin tiimi. Projektipäällikkö Hannes Hietarinta ja muu tiimi istuvat Logomossa, jonka kanssa yhteistyö on päivittäistä ja käytännöllistä. Koronan jälkeen CT on halunnut vastata tapahtuma-alaa koskettavaan henkilökuntavajeeseen esimerkiksi kouluttamalla uusia freelancer-teknikoita.

“Turun alueella Logomolla on merkittävä rooli tapahtumien parissa. Talon lukuisat ja muunneltavat tilat sekä tekniset ratkaisut takaavat onnistuneen tapahtuman niin yritys-kuin viihdetapahtumiinkin. Itse olen toiminut Logomolla erilaisissa rooleissa sen perustamisesta saakka.”, Hietarinta kertoo.

CT:n ja Logomon yhteistyö alkoi jo vuonna 2011 Turun kulttuuripääkaupunkivuoden yhteydessä, kun Logomoa alettiin valmistelemaan tapahtumakäyttöä varten. CT:n ja Logomon yhteistyön käynnistyminen oli luonnollinen jatkumo CT:n ja Turun kaupungin pitkälle yhteistyölle.

“Logomo on tapahtumapaikkana täysin ainutlaatuinen. Sen tilasuunnittelussa on otettu huomioon myös talon sisällä tapahtuvat logistiset ratkaisut. Esimerkiksi varastomme sijaitsee talon keskellä, mikä mahdollistaa pikaisen reagoinnin nopeasti muuttuviin tilanteisiin.”, Hietarinta kuvailee.

Hannes Hietarinta.

Teknikoilla upeat olosuhteet

Työskentelyolosuhteita Logomossa voisi kuvailla Suomen oloissa ainutlaatuisiksi. Talo on verrattain uusi ja hienosti suunniteltu sekä täynnä uutta tekniikkaa, jota CT huoltaa jatkuvasti.

“Työskentely Logomossa on tosi mukavaa ja täällä on mielekästä toimia, kun on paljon mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin. Tila elää koko ajan, se pitää työn mielenkiintoisena. Haluamme toteuttaa jokaisen tilaisuuden parhaalla mahdollisella laadulla”, Hietarinta toteaa.

Talon äänentoistojärjestelmä päivitettiin vuonna 2021, ja yhteistyössä Logomo-salin systeemiksi valikoitui d&b audiotechnikin KSL-kaiutinjärjestelmäkokonaisuus. Hietarinta kuvailee järjestelmää “järjettömän hyvin toimivaksi”.

“Hiljainen konsertti soi salin perällä aivan kuin edessäkin ja puhe toistuu tasaisesti koko salissa. Tämä kaikki helpottaa teknikoiden työtä ja antaa lisäarvoa talolle”, Hietarinta kehaisee.

Kyseessä on ainoa Suomessa sisätiloihin asennettu KSL-sarjan äänentoisto. Uraauurtava järjestelmä taipuu moneen CT:n käsissä, sillä se omistaa saman merkin ääni- ja kaiutinjärjestelmiä. Skaalaaminen onnistuu helposti, ja myös huoltovarmuus on huippua; jos jotain hajoaa, CT voi reagoida nopeasti.

Järjestelmän valinnassa tärkeimmäksi kriteeriksi muodostui sen monikäyttöisyys. Sen tuli palvella kaikkia Logomon asiakkaita tasapuolisesti, aina yritystapahtumista konsertteihin ja TV-tuotantoihin.

“Läsnäolo on iso voimavara”

Logomon myyntipäällikkö Henna Kakko vahvistaa Hietarinnan kertoman. Logomon ja Creative Technologyn liiton kruunaa se, että CT on luotettava ja vastuullinen sekä vastaa täydellisesti talon tarpeisiin.

“On iso voimavara, että olemme lähellä toisiamme. Jos pitää pallotella tarjousta tai vahvistettua tuotantoa, on helppo käydä asioita läpi. CT myös näkee koko ajan, mitä täällä tapahtuu, ja pystyy tarjoamaan omia kehitysehdotuksiaan. Läsnäolo on iso voimavara”, Henna Kakko toteaa.

Joskus saattaa juuri ennen tapahtuman alkua tulla yllättäviä tarpeita. Kun CT:n varasto on samassa talossa, puuttuvat näytöt tai mikit hoituvat kymmenessä minuutissa.

“Pystymme reagoimaan ketterästi asiakkaiden toiveisiin yhdessä. Nopeus on tällä alalla isossa roolissa”, Kakko sanoo.

CT on yksi maailman suurimmista tapahtumatekniikan toimijoista ja näin ollen edelläkävijä myös Suomessa niin henkilökunnan kuin teknisen kaluston osalta.

”Koen ylpeyttä siitä, miten paljon ala on kehittynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana ja koen, että CT:llä on ollut iso rooli sen rakentamisessa”, Hietarinta kertoo.

CT on panostanut valtavasti laitteiston laatuun, alan parhaisiin tekijöihin ja työturvallisuuteen.

”Logomon isot ja näyttävät TV-tuotannot ovat näkyvä osa tekemistämme. Niissä saamme olla kokeilevia ja luovia. Näiden lisäksi toteutamme vuositasolla valtavan määrän erikokoisia yritystapahtumia, joissa ammattitaitomme ja luotettavuutemme korostuvat entisestään.”

Kakko kertoo, että yhteistuumin ollaan jatkossa panostamassa vielä vahvemmin yritystilaisuuksiin:

“Yritystapahtumiakin on paljon, mutta haluaisimme vielä lisää erityyppisiä tilaisuuksia.”

Kakko kuvailee CT:tä ihannekumppaniksi.

“Jaamme yhteisen arvomaailman ja tavoittelemme samanlaista laatutasoa, se helpottaa tekemistä. Tosi iso plussa on se, että he ovat valtavan miellyttäviä ihmisiä, joiden kanssa on ilo tehdä töitä”, Kakko summaa.

Logomon talvi on täynnä tapahtumia, jotka kulkevat tv-tuotantojen raamittamissa sykleissä. Loppuvuosi on pikkujouluaikaa, joulunalus konserttipainotteinen ja alkuvuosi isojen tv-tuotantojen aikaa.

Ison Logomo-salin lisäksi talossa on yli kymmenen pikkusalia, joten koko ajan tapahtuu muutakin kuin kuvauksia.

Muualla Turussa CT tekee pääosin yritys- ja viihdetapahtumia. Hietarinta summaa: CT loi uuden torin avajaisiin projisointitaidetta ja toteutti Turun sinfoniaorkesterin kanssa viimeksi ulkoilmakeikan Aurajokirannassa. Ruisrockiin CT toteuttaa perinteisesti rantalavan. Seuraava jo perinteeksi muodostunut toteutus on koko valtakuntaan välitettävä joulurauhan julistus.

Creative Technology Finlandin verkkosivut: www.ct-finland.com

Kuvat: Janne Saarinen


  • Tilaa Lehti

    Aromi
    Inspiraatiota ja 100% hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

    Tilaa Aromi
    Shaker
    Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.

    Tilaa Shaker
    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento