Pääkirjoitus

Pääkirjoitus: Aromi-lehti koki 55-vuotisen historiansa suurimman uudistuksen

Aromi on ruuan ja juoman ammattilaisten lehti, jolla on ikää jo 55 vuotta. Aromia luetaan henkilökunnan lounastauoilla niin fine dining -ravintoloiden kuin liikenneasemienkin taukotiloissa, ja lehteä voi tilata myös kotiin. Ruuan ammattilaisten kenttä on moninainen ja laaja.

Tammikuun lopussa taukotilojen pöydille ilmestyy aivan uuden näköinen Aromi – lehti on uudistunut kannesta kanteen. Uudistimme Aromin, koska haluamme tehdä teille Suomen inspiroivinta ja hyödyllisintä journalismia, joka kulkee matkassa niin hyvinä kuin huonompinakin aikoina. Nyt eittämättä eletään niitä huonompia, mutta kyllä tästä taas noustaan, ja lopulta jopa luovempina, viisaampina ja ketterämpinä kuin aiemmin.

Uudistuneen Aromin tavoitteena on elää alan ammattilaisten mukana, luoda näkymää tulevaan ja tukea ammatillista kehittymistä. Nostaa ammattiylpeyttä ja alan arvostusta. Aromin tämän vuoden juttuaiheet kertovat alan puhuttavimmista ilmiöistä ja tarinoista sekä rahanarvoisista ideoistanne bisneksen tai oman urapolun kehittämiseen.

Ensimmäisenä uudistuneesta lehdestä huomaat uuden kansityylin ja Sami Revon ottaman upean kuvan ravintoloitsijoista Toni Feristä ja Lauri Kähkösestä. Uudistuksen visuaalisen suunnittelun takana on Doof Creativen culinary art director Titti Uotila sekä AD Heli Kotiranta.

KUVA Sami Repo

Näet myös uudet fontit, taiton ja rytmin sekä useat uudet juttusarjat ja niitä erottavat uudet välikannet.

Ilmiöt-osiossa pääset lukemaan vuoden 2022 nousevista ravintolatrendeistä. Bisnes-osiosta voit lukea stressinhallinnan parantamisesta ja oppia, miten luoda työilmasto, jossa jokainen haluaa antaa parhaansa.

KUVA Santeri Stenvall

Ideat-osiossa pääset kehittämään someosaamistasi uuden somevalmentajamme Noora Verrosen kanssa. Lehden sivuilla on aina tilaa myös elämyksille ja niiden tekijöille, kuten metsään palkitun ravintola Nielun rakentaneelle Valtteri Sinkkoselle tiimeineen.

KUVA Pekko Vasantola

Uudistuksemme eivät rajoitu vain Aromiin, vaan ne ulottuvat myös verkon puolelle: juuri lanseerattu ammattilaisten oma verkkomedia Avecmedia.fi on osa uutta tekemistämme. Avecin kautta haluamme osoittaa tukemme alalle ja siksi päätimme, että vuodesta 2022 eteenpäin Aromin – sekä myös Eventon ja Shakerin – jutut pääsee lukemaan uudessa Avecissa ilmaiseksi, ilman rekisteröitymistä tai sitoumuksia.

Nyt ravintolasulun aikana myös painotuoreen Aromin digiversio on kaikille ilmainen.

Aikakauslehtien ja verkkomedian roolit ovat selkeät ja erilaiset: Aromi tarjoilee hiotut lukujutut, tarinat ja elämykset erityisen visuaalisessa ja nautittavassa muodossa. Verkkomedia elää hetkessä ja vuorovaikutuksessa lukijoidensa kanssa.

Avec on aina taskussa, kun sinulla on sopiva hetki selata tuoreimmat uutiset tai lukea kollegasi tarina – ehkä pian omasikin.

Hyviä lukuhetkiä Aromin ja Avecin parissa!

Tilaa Aromi-lehti tästä. Voit ostaa lehden myös irtonumerona isoimmista lehtipisteistä.


  • Tilaa Lehti

    Aromi
    Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

    Tilaa Aromi